en we eten met bestek... - Reisverslag uit Peking, China van Angela & Esther - WaarBenJij.nu en we eten met bestek... - Reisverslag uit Peking, China van Angela & Esther - WaarBenJij.nu

en we eten met bestek...

Door: An en Es

Blijf op de hoogte en volg Angela & Esther

05 Januari 2006 | China, Peking

Ha lieve lieve lieve mensen,

Voor de mensen die we na de jaarwisseling niet gesproken/ gezien hebben: een gelukkig/gezond 2006 toegewenst!

Iedereen ontzettend bedankt voor de leuke mailtjes, de lieve afscheidswoorden, enz. Vooral ook bedankt voor alle support die we hebben gekregen op Schiphol. Het was eigenlijk best gezellig! Zonde om weg te gaan.

Maar we zijn er! Eindelijk in Hongkong!!! En WOW, wat een stad is Hongkong! De mega skyline, die we eerder op plaatjes hebben mogen bewonderen, zien we regelmatig vanaf verschillende punten. Net Rotterdam, maar dan anders...
Ons resort is trouwens ook iets anders! Geen resort te zien, behalve een hok van 2x3 meter met twee bedden en een nachtkastje. Dit allemaal op de 13e verdieping van een gammel gebouw. En nee, we kunnen ook niet genieten van het uitzicht, want we hebben geen raam. Maar we 'schapen zacht'.

Gisteren (woensdag) hebben we een geweldige dag gehad! Vroeg ons bed uit om met de 'Star Ferry' naar Hongkong Central te varen, het centrum met alle mega hoge en glimmende wolkenkrabbers. Daartussen zijn wat aardige winkeltjes te zien als Prada, D&G, en noem maar op. En ook een roltrap, die door Soho (leuke wijk op Central) rolt, gisteren met ons erop. Een paar uurtjes daarna hebben we vanaf de 'Peak'(berg), waar Central vanaf boven te zien was, een andere route genomen, dan de meeste andere touristen zouden doen. Achteraf bleek ook waarom! Het was een tocht van 3 uur door de struiken, bomen, bergen van Hongkong.We kwamen niet terug bij het tramstation op de berg, maar in een buitenwijk beneden in de stad... En vandaag hebben we spierpijn...
Het leukste van de dag was toch wel het gokavnontuur bij de Paarden races in 'Happy Valley' (is weer eens wat anders dan paardenraces in het casino, bianc). Onze S. Sanders (dat beloofde goede tijden) met zijn hengst Maximus (lang leve het koningshuis) heeft ons laten barsten. Onze Duitse buurman met zijn hengst 'Travel Leader' begon goed, maar liet het in de laatste meters afweten, en de 11 andere paarden lieten hem achter zich. Als afsluiting van deze dag heeft een bezoek aan een barretje met een paar lelijke Chinezen de inhoud van ons portemonnee doen veranderen, evenals de plannen voor vandaag. Een stranddag heeft plaats gemaakt voor een shopdag. En een bezoek aan de Big-Buddha maakt plaats voor een nieuwe skyline met lasers.
Zaterdag gaan we naar Macau, een plaats net naast Hongkong, waar wellicht weer nieuwe dingen te beleven zijn. Natuurlijk houden we jullie op de hoogte!!

Heel veel kussen
An en Es

• 05 Januari 2006 - 11:08

Angela En Esther:

ziet er goed uit meiden! Jullie hebben het vast en zeker heel erg leuk!

oke, even serieus, wij zijn de echte an en es.
    Nog geen foto's kunnen plaatsen, omdat computer hier dat niet kon regelen...

• 05 Januari 2006 - 11:17

Flory:

Ben jaloers!
    Alleen de 'niet zo aantrekkelijke' chinees is wat minder. Ma,ja dat heb je nou eenmaal in China.
    Geniet't en blijf vooral niet te veel in je hok (zonder raam).

• 05 Januari 2006 - 11:51

Ingrid:

Begint goed daar! Gelijk de conditie al uitgetest zeg! Wie is er het slechtste aan toe...? En An, hoe ben je op de 13de verdieping terecht gekomen?? Jammer dat er nog geen kiekjes te vinden zijn, maar ik kan nog wel even wachten...

xx

• 05 Januari 2006 - 12:26

Vanessa:

haha, geweldig. Begin nu echt jaloers te worden...

Wat jullie zoal missen;
    Meiden-eten was nu dan toch echt eindelijk bij Rim..es, dat heb je gemist..maar volgende x dat t bij Rim is ben je er vast bij ... (rim, ik overdrijf wat, weet ik ..) Ze had heeeeerlijk gekookt; THAIS!!zodat jullie toch een beetje bij ons waren. Nadat we jullie achterlieten op schiphol (wie liet nou eigenlijk wie achter??), nog even onder het genot van een stevige koolzuurhoudende borrel een volgende borrel gepland, namelijk vrijdag bij Bianc..komen jullie ook??

doe voorzchtig!
    x vanes

• 05 Januari 2006 - 12:39

Pa,ma Leeuw.:

He meiden, wat een leuk verhaal. Heerlijk om te horen dat jullie het zo leuk hebben.

• 05 Januari 2006 - 12:52

Sebastiaan:

HAHA,... lekker joh, nu nog lekkere chineesjes

• 05 Januari 2006 - 14:11

Jennie:

Nou meiden,het begin van jullie grote avontuur en dat moet dan in Hongkong beginnen,al geshopt?Ze hebben maar 1 maat kleding en dat is veel te klein en lag de Peak niet in de mist?Ben zeer benieuwd naar jullie avonturen,dus laat het maar horen,doen jullie voorzichtig,niets doen wat ik ook niet zou doen,Groetjes Jennie

• 05 Januari 2006 - 16:25

Broer Leeuw:

Hey meiden, klinkt helemaal leuk daar. hebben jullie al typisch oosters gegeten (zo`n halve vissenkop) of zijn jullie bang dat je de rest van de 4 maanden aan de schijt bent. we horen nog wel van jullie groetjes!!!

• 05 Januari 2006 - 17:02

Bianc:

Dag dames...klinkt goed, vooral de paardenrace, haha. Het wordt voor mij weer tijd voor een casinootje in Nederland denk ik. Maar zoals Vanes al schreef... eerst even voor de borrel zorgen morgen. En die meiden willen nog taart ook!!! Moet ik nog gaan bakken zeker..of naar e bakker??

xxx

• 05 Januari 2006 - 18:46

Vriendin Vink:

Hoi meiden, fijn om wat van jullie te horen. Betekent dat jullie goed zijn aangekomen. Het eerste verhaal klinkt in ieder geval erg goed! De 13e verdieping.... Doet me denken aan mijn vakantie in Gran Canaria, waar George en ik plaats mochten nemen op de 15e verdieping. Maar het is wel goed voor de conditie! Nou meiden, heel veel plezier weer, de komende dagen. Wij (de overige meiden) gaan morgen een borreltje doen bij Bianc en dan gelijk plannen maken voor de carnaval. We houden jullie op de hoogte van de uitkomst. Dikke kus Ol.

• 05 Januari 2006 - 20:05

Melanie En Ruby:

he hallo
    klinkt allemaal harstikke leuk wat jullie aan het doen zijn.geniet er vooral van!ben benieuwd naar de foto's. groetjes melanie en een dikke natte kus van ruben

• 05 Januari 2006 - 23:27

He Kanjers:

zo jullie zijn er gelukkig ja een beetje kort bericht maar beter iets dan niets volgende keer iets langer voor de tel kan ik een uur praten maar een bericht sturen dat is klote. Maar ik merk dat jullie het al erg naar de zin hebben en nog meer gaan mee maken met die Chinezen. Ik ga lekker slapen en doe vooral geen dingen die ik ook niet zal doen HIHI mazzel en spreek je snel. Gr melchior.

• 06 Januari 2006 - 07:04

Zus Leeuw:

Wow, man het klinkt nu al helemaal geweldig! Gaaf dat de eerste indrukken meteen al goed zijn! Maarre... kijk wel uit met dat gokken he, anders zijn jullie binnen een maand alweer terug!

Dikke kus uit het Rotterdamse!

• 06 Januari 2006 - 07:36

Pa En Ma Sloot:

Jullie hebben je die dag goed vermaakt lees ik . Jullie weten in ieder geval dat ze er ook bomen en struiken hebben.Geniet ervan en wie weet heb je in macau wel een slaapplaats beganegronds, dan hoef je niet met de lift. He meiden geniet ervan. Dikke Kus

• 06 Januari 2006 - 08:47

Kitty:

briljant verhaal... wat een belevenissen terwijl ik hier saaaaaaaaaai op kantoor zit! geniet ervan!!!

• 06 Januari 2006 - 09:01

Krisss:

He meiden!
    Gelukkig goed aangekomen dus! Goeie vlucht gehad? Zo te horen geen erge vertragingen, overstappen en andere dramatafereeltjes?
    Goed begin daar in China! HongKong klinkt super en groot en leuk en mooi en lelijk (die chinezen dan). Nou have fun en relaxxxx. Daag aapje en slang (volgens de chineese kalender van 'de lange muur'..)

• 06 Januari 2006 - 09:37

Roosssssssssss:

Hi loempiatjes, leuk om zo snel wat van jullie te horen! Maar... moet toch echt even wat navragen:

'Als afsluiting van deze dag heeft een bezoek aan een barretje met een paar lelijke Chinezen de inhoud van ons portemonnee doen veranderen, evenals de plannen voor vandaag. Een stranddag heeft plaats gemaakt voor een shopdag'.

Hebben jullie in die bar geld verdiend omdat jullie de dag erna konden shoppen?? Als ik naar de Bok ga kan ik meestal niet meer shoppen ;-) Beetje vaag hoor meiden...

Geniet en take care!! xxxxxx

• 06 Januari 2006 - 09:37

Roosssssssssss:

Geniet en take care!! xxxxxx

• 06 Januari 2006 - 09:38

Roos:

Hee,ik sta er 2x op! Da's niet de bedoeling!
    x

• 06 Januari 2006 - 15:16

Rimke:

Jeetje zeg, wat een ellende allemaal, heb echt met jullie te doen hoor: spierpijn, hok zonder raam, slechte paarden, lelijke chinezen...hmmmmm. Waar zijn jullie aan begonnen? Hopenlijk beleven jullie in macau wel leuke dingen. Heeel veel sterkte!!
    kus rimke

• 06 Januari 2006 - 15:19

Jeroen:

Ziet er goed uit meiden! Jullie hebben het vast en zeker heel erg leuk!

Heel leuk verhaal, ben benieuwd naar de avonturen van an en es in China deel 2.

Groeten en geniet ervan

• 06 Januari 2006 - 19:53

Willy:

leuk om wat van jullie te horen, he veel plezier he!

• 06 Januari 2006 - 20:18

Kaatje:

Hey meiden! Nou nou, wat een belevenissen in een paar dagen tijd. Leuk om te lezen hoor!Ondertussen al wezen shoppen? Als dat niet zo is: Esther zou jij dan even een nieuwe LV-tas voor me mee willen nemen? Die nieuwe van mij heb ik al 2 keer gedragen!!! Heel veel plezier verders. En ik kijk uit naar jullie volgende mail! groetjes kaatje Vink

• 07 Januari 2006 - 05:58

An En Es:

even de reacties checken.. en vooral onze banksaldo's. Macau is het las vegas van China...
    Verder alles goed hoor papa's en mama's! De temperatuur is wat lager hier dan verwacht, maar twee mooie jasjes van ieder 16 euro doen wonderen. we doen ons best met de foto's, maar moeten ze op cd zetten, computers hebben hier geen goed programma ervoor. nog even geduld dus... dikke kus!

• 08 Januari 2006 - 16:06

Soraya En Leo:

Het gaat goed lezen wij heel veel succes en vooral plezier verder, we blijven vooral meelezen heel veel liefs van ons XXXXX