back on the track - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Angela & Esther - WaarBenJij.nu back on the track - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Angela & Esther - WaarBenJij.nu

back on the track

Door: An en Es

Blijf op de hoogte en volg Angela & Esther

08 Maart 2006 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Misschien dat we een beetje in herhaling vallen, maar iedereen weer super bedankt voor alle lieve berichten en mailtjes! Het blijft leuk om te horen hoe koud het in Nederland is, hoe alles z'n gangetje gaat en vooral hoe het met jullie is! Heel leuk en heel erg bedankt.

Wij hebben het nog steeds super! Alles gaat goed, alles is mooi en alles is leuk. Ook zijn we nog steeds dikke maatjes en er staat nog wat geld op onze rekeningen, dus voorlopig blijven we nog wel even rond dwarrelen in het oh zo mooie Azie!

Afgelopen anderhalve week hebben we weer veel leuke dingen meegemaakt. Een goede reden om wat verkoeling op te zoeken in een internetcafe en onze belevenissen op het scherm te zetten.
Terug naar Laos, naar Vang Vieng, naar de tubes, naar onze mini-carnavalsoptocht. Hi hi, wat hebben wij een lol gehad op de rivier, wat ook wel als barstreet fungeerde. Langs de rivier liggen een paar kleine barretjes waar je al drijvend op een rubberen band een biertje kan bestellen of aan 1 van de vele kabelbanen kan hangen. Wij deden gewoon waar we goed in zijn en zijn tegen het einde van de middag heerlijk de barstraat uitgevaren. We hebben genoten, prachtig.

Een bus heeft ons van Vang Vieng naar Luang Prabang gebracht, een stad in het noorden van Laos. Omdat we niet al te lang in Laos wilden blijven en nog weinig flora en fauna hadden gezien leek het ons leuk om te gaan mountainbiken (!!!). Nou, eenmaal op die fiets dachten we daar wel anders over. Kettingen die eraf vlogen, versnellingen die bleven hangen, blaren op onze handen, zweetdruppels langs onze voorhoofden, ademhalingsproblemen en een zere reet! De flora van Laos hebben we dus niet gezien. Maar de fauna daarentegen... De spreuk 'keep (the) Soul alive' werd weer ten sprake gebracht op het moment dat onze gids Soul bijna gebeten werd door een giftige slang van ongeveer 1 meter lang. Zeker toen wij bij een resort zaten uit te hijgen en Soul pas 20 minuten later aan kwam fietsen. Een rustmoment vonden we eindelijk op de rug van een olifant.
De volgende dag hebben we alles wat slimmer aangepakt en ons door een busje naar een mooie waterval laten brengen. Een duik in het prachtige blauwe water zat er die dag niet in, maar we hebben de tijd benut om de waterval van verschillende kanten te zien.

Na ruim 2 maanden reizen vonden we dat we wel weer een vlieticket hadden verdiend (of hadden we nou laatst ook al gevlogen...?) Maar goed, een vliegtuigje vloog ons binnen 1 uur van Luang Prabang naar Chiang Mai, oftewel naar Thailand. Chiang Mai is een hele leuke stad in het noorden van het land met allerlei leuke barretjes, restaurantjes en een hele grote night market. Maar ook worden er heel veel kooklessen gegeven, die wij natuurlijk wel eens wilden meemaken aangezien we ons al ruim 2 maanden afvragen hoe fried rice en spring rolls worden gemaakt. En dat weten we nu! Heel leuk, lekker en we kunnen alles nog eens nalezen in ons kookboekje. Dus....

Gisteren zijn we teruggekomen van een driedaagse tour in de jungle. Rondom Chiang Mai liggen namelijk heel veel natuurparken. Samen met onze gids Cha, onze metgezel/ entertainer/goede vriend John en 3 Belgische lesbiennes hebben we drie dagen lang de jungle van dichtbij gezien. Heuvel op, heuvel af, bruggetje op, bruggetje af, olifantje op, olifantje af, riviertje in, riviertje uit, dorpje in, dorpje uit, kampvuurtje aan, kampvuurtje uit en bamboe-raft op, bamboe-raft af.
De drie hoogtepunten van de jungletour:
1. Dankzij de mountainbike-training hebben we zonder ademhalingsproblemen de trekking kunnen doorstaan.
2. Op de bamboe-raft werden we vriendelijk verzocht om te stoppen met ons kattengejank, zodat de Belgen konden luisteren naar vogelgezang. Dit terwijl we net Clouseau hadden ingezet.
3. Op een onverwacht moment knalde de raft tegen een rots in het water, zodat Esther voorover viel en met haar hoofd tegen de kont van 1 van de 3 Belgen aan viel, waarop Angela van schrik met 2 handen Esthers kont beet pakte. Dit leidde tot een prachtig tafereeltje voor John, die bijna in zijn broek piste van het lachen. Ha, ha, wij ook natuurlijk.

Vanavond gaan we met de nachttrein naar Bangkok. Daarna zijn we van plan om nog heel eventjes iets cultureels te doen ten westen van Bangkok en dan.... dan wordt het weer even tijd voor zon, zee en strand verhalen op de zuidelijke eilanden!!

Hele dikke kus
An en Es

• 08 Maart 2006 - 07:45

Ma Sloot:

Ha meiden,weer een erg leuk verhaal. Ik heb er echt van genoten en ook lekker alleen zitten lachen erom.Met jullie zit het wel goed ga zo door.En an kan je thuis het ook nog eens koken lijkt mij wel lekker. Heel veel succes en plezier en een dikke kus.doeiiii

• 08 Maart 2006 - 07:53

Frank Dio:

Hai Ester en Angela,

Het is nog steeds koud en vies weer in NL inderdaad... En bij jullie? Een graadje of 30 onder een stralende hemel neem ik aan? Blijft een raar volk hoor die Belgen: je hoort toch veel liever het "Daar gaat ze....en zoveel schoonheid heb ik nooit gezien..." gezongen door 2 engelenstemmen in Chiang Mai, dan het geluid van de plaatselijke huismussen? Maar goed, heel veel plezier en op naar de zuidelijke eilanden zou ik zeggen. Kunnen jullie alle belevenissen van de afgelopen tijd eens laten bezinken; alles uiteraard onder het genot van een heerlijk drankje (of misschien wel twee drankjes?) natuurlijk. Meiden, heel veel plezier ik ga weer verder met het literatuuronderzoek voor mn afstudeerscriptie... Kus, Frank

• 08 Maart 2006 - 08:07

Ingrid:

Ha Es en An,
    Leuk weer wat verhalen te lezen, want aan de telefoon komen al deze dingen eigenlijk niet ter sprake. Wow, jullie hebben al zo'n mooi kleurtje, komende 1,5 maand de zon goed vermijden om niet al te bruin terug te komen.

xx

• 08 Maart 2006 - 10:28

Pro-Clouseau!:

Goed zo dames! Laat die lesbiennes maar eens horen wat voor lekker zingende mannen ze hebben in hun land!!

Haha, ik had julie stoot-je-hetrohoofd-tegen-de lesbiebips scenario wel willen zien!

Rim en ik hebben ook die trekking + bamboeraft + olifanttocht gedaan in Chiang Mai, leuk he?!!

p.s. An, Ing heeft jullie favo nummer gevonden van Koentje.

Nog een toepasselijk verzoeknummertje voor de reis; Girls (just wanna) have fun!!!!

maar dat ukt al goed zo te lezen.

doeiiiiiii

dikke dikke zoen van Kris en Paulus

• 08 Maart 2006 - 11:27

Hoezo-Clouseau:

Vrijdag 17 maart Evers Staat Op: Clouseau bij Live38

• 08 Maart 2006 - 13:06

Ma Leeuw:

Es en An,wat een genot om die verhalen, vol met humor, te lezen.En weer prachtige foto's. Je moet zeker geen hoogtevrees hebben om bovenop zo'n jumbo te zitten. Dag meiden bedankt voor het verhaal en lekker verder genieten. Doei.xxxx ma Leeuw

• 08 Maart 2006 - 15:43

Roos:

He meiden! Wat een mooie foto's! De jungletrek komt mij ook bekend voor ;-) Geweldig he, die night market in Chiang Mai? En zijn jullie daar ook naar die discotheek geweest waar iedereen Aziaat is en met hele flessen wodka en whiskey rondloopt?? Veel plezier in Bangkok, vergeet niet om een heerlijke pannekoek-banaan-chocolade op Ko sarn te kopen en tot mails vanaf de eilanden!!

xxxxxxxxxxxxxxxx

p.s. Es, volgende x meideneten in R'dam met Thais tintje?? Mmmmmmmm...

• 08 Maart 2006 - 16:08

Rimke:

Hihi haha hoho... en hier blijft het gezellig doorregenen...
    Dat tubing klinkt heerlijk, ik stel voor dat we dat van de zomer gewoon in utrecht gaan doen! lekker door de grachten tuben.. doen jullie mee? We kunnen dan ook eerst tuben en daarna bamboelaften op de glachten....maar dan zonder clouseau, belgen en lesbiennes maar gewoon met ons! das veel leuker nl hihi!
    Geniet!!! dikke kus rim

• 08 Maart 2006 - 18:38

Broer Leeuw:

Hey meiden, klinkt weer eens super allemaal. Ik had bijna het idee dat jullie de westerse wereld zouden vergeten daar in de jungle. En dat werd nog eens bevestigt toen ik de verhalen las nadat ik net uit een anderhalf uur durende file vanuit A`dam kwam, maar ik zag op de foto`s dat jullie het daar in de jungle ook niet altijd makkelijk hebben gehad. Jullie hebben daar ook last van files gehad............................... MET EEN KUDDE OLIFANTEN!!!!!!!!!!!..............

echt niet normaal, maar meiden, heel veel plezier weer!

• 08 Maart 2006 - 20:29

Soraya En Leo:

Heel leuk jullie verhalen en mooie foto's zeker van de natuur en was het zitten op een olifant niet eng? geniet van jullie verdere ries en blijf schrijven dan kunnen wij ook meegenieten

Groetjes van Soraya en leo

• 08 Maart 2006 - 21:47

Haha:):

Nu zijn jullie dan echt Thai Thai popjes..........
    veel plezier!

Julli gaan het zeker en vast nog naar jullie zin hebben dan;)

Liefs,

Guido

• 09 Maart 2006 - 09:50

Kitty:

wohw... Maarre: hier ook goed nieuws hoor: het is hier al TIEN graden!!!!

zucht

have fun ;))

• 09 Maart 2006 - 09:54

Olga:

Hoi meiden!! Ik zat er al op te wachten, tot er weer zo'n heerlijk verhaal zou komen en daar is ie dan. Jullie hebben weer een hoop meegemaakt zo te lezen en die foto's zijn echt geweldig. Helemaal die met die olliefanten. Echt supergaaf. Wat een mooie foto's. En wat ook belangrijk is: jullie zien er goed uit meiden, lekker relaxed en een mooi bruin kleurtje. Doe het voorlopig maar een beetje rustig aan met die zon, anders steken we zo af wanneer jullie weer terug komen... Maar dat duurt nog wel eventjes, jullie hebben nog de helft te gaan, dus geniet er weer lekker van en doe wat jullie al de hele tijd doen: have fun. Heimwee naar het weer hier hoef je echt niet te hebben hoor.. een en al regen. De sneeuw is inmiddels net verdwenen. Nou lieve meiden, bedankt weer voor jullie verhaal en ik denk aan jullie. Dikke kus Olga

• 11 Maart 2006 - 17:43

Robert Jan:

Hey Es & An,

Stoere verhalen, dames! Ben benieuwd naar je ontluikende oosterse kookkunsten, Es :-)
    Al die tempelcultuur geloof ik wel, maar in een opgeblazen band van kroeg naar kroeg drijven klinkt echt brilliant. Oudewater ligt onder een pak sneeuw, dus je opmerking over zon en zee snijdt hier door merg en been. Heel veel plezier daar en tot ziens in de Witte Aap!

X RJ

• 12 Maart 2006 - 13:42

Harry:

hoi meiden,leuk te zien jullie achter het fornuis.
    onthoud het wel goed wat je allemaal deed,want ik verwacht wel een etentje met jullie.
    veel plezier nog.dikke kus harry

• 13 Maart 2006 - 18:16

Ge En Go:

Hoi meiden,
    nou, met hier 's nachts -10 mag je wel blij zijn om op de rug van een olifant je tijd door te brengen. En een borrel in een band is ook niet mis. Blijf genieten van zon, zweet en .... Groet, Gerard en Margot

• 14 Maart 2006 - 12:08

Anita:

Tjee afzien zeg, ik begrijp dat het zwaar wordt daar.
    Gelukkig hebben we hier geen olifanten, slangen, drijvende bierbars, watervallen, Belgen en zon.
    Tjee wat hebben wij het toch goed....

• 18 Maart 2006 - 22:56

Oma Slootweg:

Nu eindelijk is het mij gelukt om jouw bericht
    Back on the Track te lezen. Harstikke leuk joh.
    Ik wens je verder nog heel
    fijne vacantiedagen toe.

Veel liefs,
    Oma Slootweg.

• 22 Maart 2006 - 14:08

Lekkere Vent! ;):

Nou hier dan een berichtje op jullie site van mij! hoe is het? hoe was jullie date met de 2 ideale mannen?? of moet die nog komen? nou heel veel plezier nog!! ik hoor van jullie. dikke kus