Van Pulau Perhentian naar Pulau Perhentian - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Angela & Esther - WaarBenJij.nu Van Pulau Perhentian naar Pulau Perhentian - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Angela & Esther - WaarBenJij.nu

Van Pulau Perhentian naar Pulau Perhentian

Door: An en Es

Blijf op de hoogte en volg Angela & Esther

09 Mei 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ha lieve mensen,

De tijd is aangebroken voor het allerlaatste berichtje vanuit het nog steeds geweldige Zuid-Oost Azie. Of jullie het leuk vinden of niet, wij zijn binnen 2 daagjes thuis. En of wij het leuk vinden...? Vast wel!

Ruim 2 weken geleden hebben we het heerlijke Pulau Perhentian verlaten en een bus naar KL (Kuala Lumpur) gepakt. An met een lekker kleurtje en Es met haar duikbrevet. Na maanden eilandhoppen kwamen we eindelijk weer eens op het vaste land, in een geweldige, moderne en westerse hoofdstad wel te verstaan. KL staat vooral bekend om haar Petronas Twin Towers, 1 (of eigenlijk 2) van de hoogste torens van de wereld, die op de dag dat wij ze wilden bezoeken helaas dicht waren. Een bezoek aan 1000-en vissen in het Aquaria was een zeer goede vervanger. Verder hebben de Maleisische shopcultuur opgesnoven door over de meest uiteenlopende soorten shoppingmalls en markten te slenteren.

Vanuit KL zijn we naar KK (Kota Kinabalu) gevlogen. KK is de hoofdstad van de provincie Sabah op Borneo/ Maleisie, waar vandaan vele tourtjes geboekt worden naar omliggende gebieden en bezichtigingen zoals Mount Kinabalu, de hoogste berg van Zuid-Oost Azie. Een zeer zware beklimming met een geweldig uitzicht geeft deze berg, dat wij alleen op plaatjes hebben gezien. Wel hebben we net als de bergbeklimmers genoten van de natuurlijke kou- en warmtebaden in de Poring Hotsprings. En 's avonds deelgenomen aan de 'grote-insecten-speurtocht'.

Vanuit Sandakan , een plaatsje ten noorden van KK, hebben we een junglesafari geboekt wat misschien wel tot 1 van de hoogtepunten behoort van onze reis. Tijdens het boeken van deze 3-dagen/2-nachten jungletocht met 3 riversafari's en 2 jungletreks, sprak ons alleen de prijs erg aan. voor de rest wisten we niet wat ons te wachten stond. Eenmaal aangekomen bij het kamp werd de bedoeling van dit uitstapje snel duidelijk: dit wordt 1 groot moddergevecht! En dat werd het ook. Hieronder volgen een paar voorbeeldjes om een duidelijk beeld te krijgen over hoe deze blubberbende eruit zag:
- Met een grote glimlach met onze loeizware backpacks over kleine houten boomstronkjes lopen, zodat je niet wegzakt in de modder, maar wel heeeeeeel veel moeite moet doen om je evenwicht te behouden...
- Met een grote glimlach 3 dagen lang rubberen regenlaarzen gedragen. Maar ook deze bleven wel eens hangen in de modder terwijl je voet verder loopt...
- Met een grote glimlach in het pikke donker tot je knieen in de blubber op zoek naar een paar kikkers(!) en vooral niet aan de beesten denken die ook in dezelfde blubber aanwezig zijn en elke kans kunnen grijpen om via je laars je broekspijp in te kruipen...
- Met een grote glimlach op een boot, over de rivier met je regenjasje in een regenbui die zo hard is dat je regenjas het water niet meer aankan en het maar door laat...
- Met een grote glimlach 3 apen wegjagen die net op het punt stonden onze 'slaapkooi' te bestormen...
- Met een grote glimlach 3 dagen niet kunnen douchen...

En dit allemaal om apen, krokodillen, slangen, spinnen, kikkers, lizards en vleermuizen, schorpioenen en rupsen te zien. Haha, wat hebben wij het leuk gehad!

Met de blubber aan onze broeken zijn we naar Semporna gegaan om ons schoon te spoelen in de zee. Sipadan, een eiland vlakbij dit vissersdorpje, biedt 1 van de beste duik- en snorkel gebieden van de wereld. Dus wij daar naartoe. 1000-en schildpadden, Barracuda's en haaien hebben we gezien met daaromheen prachtig koraal en miljoenen visjes met prachtige kleuren en moeilijke namen. Geweldig!! s'Avonds hebben we diezelfde Barracuda's op de vismarkt gekocht en laten grillen door de kok van een willekeurig restaurant. Heerlijk!

Vanuit KK zijn we terug naar KL gevlogen en direct een bus gepakt naar... weer naar Pulau Perhentian. Vanwege de goede tijd die we tijdens het eerste bezoek hebben gehad besloten we het eiland voor een tweede keer te bezoeken. Maar een veel belangrijke en overtuigende reden was dat twee oude bekenden ook een ommetje zouden maken om het eiland te bezoeken. Na een halve dag in spanning en vol zenuwen in het restaurant van ons 'resort' te hebben gezeten, kwamen ze eindelijk aan: Roos en Sebastian!! Het hele eiland schrok zich rot na het gegil van drie meiden die elkaar na vier maanden weer zagen. Haha! En sindsdien is het veel kletsen, dansen, eten, lachen, snorkelen, duiken, volleyballen, nog meer kletsen, zonnen, zwemmen en meer dingen die je op een eiland zoals deze kan doen.

Morgen drukke dag: allereerst is het tijd om Roos en Sebas gedag te zeggen, maar ook het eiland Pulau Perhentian en Maleisie en zelfs Zuid-Oost Azie... En verder hebben we wat vluchten te pakken, o.a. 1 naar Amsterdam.

Iedereen weer ontzettend bedankt voor alle leuke berichten/ reacties en mailtjes. Weer een hele dikke kus en tot zeer snel!!!

Angela en Esther

• 09 Mei 2006 - 11:10

Ingrid:

Ha An en Es,

Kan niet wachten tot jullie er weer zijn! Wens jullie een hele fijne terugreis toe en geniet nog van de laatste dag daar

xx

• 09 Mei 2006 - 11:13

Ma Sloot:

Ha meiden weer een heel leuk verhaal en we kunnen haast niet wachten om jullie te verwelkomen. Tot donderdag op schiphol. XX

• 09 Mei 2006 - 11:17

Olga:

Hoi meiden,

Spannend, leuk!! Nog maar twee daagjes en dan zien we jullie weer! Ik heb er echt zin in. Hou je nog effe thai, een hele goeie terugreis en tot donderdag!!

xxx Olga

• 09 Mei 2006 - 11:29

Frank Dio:

Hey meiden! Ik ga jullie zeker z.s.m. uitnodigen (onder het genot van een drankje natuurlijk: ik betaal) om meer over jullie reis te horen en de tips te gebruiken voor mijn eigen (wereld)reis. Meiden, ik hoop jullie snel weer te zien. Geniet van de laatste daagjes! Kus, Frank

• 09 Mei 2006 - 11:40

Krista:

Wat een verhalen en foto's!!! Goeie afsluiter..

Want ja het is inderdaad zo ver dat we jullie gaan zien!! Voor jullie wat minder maar je kan iig niet zeggen dat jullie stil gezeten hebben daar....

Ga eerst eens al het bruin er af proberen te poetsen zo steken we wel heeeel erg af! En wat zijn jullie blond!!!! haha.

Tot gauw en goeie vlucht!!

kus van Paul.

(ps roos en sebas ook nog veel plezier!)

• 09 Mei 2006 - 11:55

Zus Leeuw:

Nog twee daagjes... gelukkig heeft de zon ook eindelijk ons landje gevonden, lekker thuiskomen voor jullie dus!
    Ik zie jullie donderdag, ben benieuwd naar de live verhalen!
    Dikke kus, Judith

• 09 Mei 2006 - 12:18

Connie:

Komt prima uit dat jullie terug komen. Angela aan het werk en Ester op het terras met alle verhalen. Kunnen we je vanaf vrijdag al indelen bij `t backertje (haha)

tot snel
    groet connie en de rest

• 09 Mei 2006 - 12:22

Bianca:

Ha meiden,

Ik hoor het gegil van jullie drieen hier achter de computer.
    Ben blij dat jullie weer terugkomen. Tot donderdag bij Ma Leeuw!!

x Bianca

• 09 Mei 2006 - 12:34

Pa Leeuw:

Nog steeds die blauwe ogen en een dikke glimlach
    Tot zo

• 09 Mei 2006 - 13:51

Tante Janette:

Hoi meiden.
    Wat een leuk verhaal weer en mooie foto's.
    Geniet van de laatste dagen en een veilige terugreis!!

• 09 Mei 2006 - 15:00

Jennie:

Nou meiden,dat was het dan,genoten?Jullie komen net op tijd thuis om weer in het feestgedruis te storten,dus zal het nog wel een weekje duren,voordat jullie weer het (gewone)leven moeten aanschouwen.Goeie reis naar huis en ziens.
    Groetjes Jennie

• 09 Mei 2006 - 17:15

Vanessa En Hein:

VAnuit de makassarstraat nog even een berichtje...gelukkig komen jullie bijna thuis, kan die verhbalen niet meer lezen hoor..m.n vader en ik zijn nog wat aan het klussen, zodat jullie straks een lekker hapje vanuit mijn keuken voorgeschoteld kunnen krijgen.. hoop dat ik er donderdag bij ben, moet werken, maar ga een vakantiedag in lassen, kijken of dat gaat lukken!
    x en take it easy tijdens alle vluchten!! Roos en sebas, wat gaan jullie nu doen? blijven of verhuizen naar een ander eiland?
    tot snel!

• 09 Mei 2006 - 18:18

Broer Leeuw:

Hey meiden, ik ben gewoon bang om jullie te zien zo bruin zijn jullie.... Leuk dat jullie weer thuis komen en tot snel!!
    groetjes!

• 09 Mei 2006 - 20:01

Anita:

Wie vermaakt ons nu nog met tropische reisverhalen.... Wanneer gaan jullie weer?

• 10 Mei 2006 - 12:57

Harrie Els En De Meiden:

Voor 200% genoten zo te lezen, ja, en dan nu het afscheid van al het avontuur en alle vrjheid.
    Wij wensen jullie een goede en voorspoedige terugreis.
    En een paar traantjes mag bij afscheid , maar ook bij weerzien van broer, zus, pap, mam.
    p.s. Ik hoop dat dat vieze bruin er weer snel af is want zo bruin cijn wij vieren opgeteld nog nooit geweest, 't is de kift.

• 10 Mei 2006 - 18:57

Rimke:

Lieve blondjes! Jullie gaan nu ws bijna de lucht in op reis naar alle gezelligheid thuis in nederland. Genoten van jullie verhalen die wij vast ook gaan missen. Hoewel... het allerleukste is natuurlijk wel dat we ze straks live mogen horen. Net nog even een uurtje zon meegepakt, hopend dat ik niet teveel afsteek. Tot morgen!
    kus rim

• 11 Mei 2006 - 10:23

Roos:

Lieve meiden,

Jullie zijn net geland als het goed is... Hoe was jullie welkom? Net zo hilarisch, luidruchtig en emotioneel als het onze afgelopen zaterdag zeker? ;-) Broodje kroket op? Wij vonden het super om de laatste dagen met jullie te zijn!

Wij zijn nu in Bangkok, nog even wat shoppen en een massage pakken en dan op naar Amsterdam. Zie jullie zaterdag!!

xxx Roos

p.s. Slaap lekker vannacht; na een warm bad, in een zandloos bed en zonder gekko's op de achtergrond!

• 11 Mei 2006 - 13:25

Ans Dionisius:

Hallo Esther en Angela,

Hoorde vanmiddag van Krista dat jullie vanmorgen teruggekomen zijn. Welkom in dit "warme"Nederland met natuurlijk een erg "warm onthaal".
    Geniet ook weer lekker in Nederland.!

P.S.Coby we spreken echt snel af hoor!!,
    groetjes Ans