zoek een ei(land) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Angela & Esther - WaarBenJij.nu zoek een ei(land) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Angela & Esther - WaarBenJij.nu

zoek een ei(land)

Door: An en Es

Blijf op de hoogte en volg Angela & Esther

18 April 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Tijd niets van ons laten horen op de site. Maar ja, de tijd gaat snel als je het leuk hebt. Het gaat nog steeds goed met ons!

Als backpacker hebben we ons gespecialiseerd als eilandhopper. Het gaat ons zeer goed af! Het vaste land gebruiken we alleen als transport.
Na het drukke bestaan in Haad Rin, Koh Phangan, zijn we naar een ander strand gegaan; Bottle beach. Alleen per boot te bereiken, 3 resorts met restaurant, perfect voor ons. Onze sportieve kant hebben we weer naar boven gehaald door samen de berg naast het strand te beklimmen. Het uitzicht op de top moest geweldig zijn, maar halverwege raakten we alleen het pad kwijt. Aangezien we niet door de struiken/ het gras verder wilden (slangen, spinnen, insecten) hebben we daar maar genoten van het uitzicht, om vervolgens weer terug te gaan naar het strand.
Na Koh Phangan zijn we weer naar Koh Samui gegaan om o.a. onze visa te verlengen. We zijn er 2 nachten gebleven, in een ander stadje dan voorheen. Nu zaten we in Chaweng. Erg toeristisch. Keuze zat aan goede restaurants: Burger King, MC Donalds, KFC, Deutsche Schnitzelhaus. En we konden een afzakkertje halen in de Deutsche Biergarten.
Na ons eilandhop-avontuur in het oosten maakten we gebruik van het vaste land om het westen te bezoeken. Koh Phi Phi werd de volgende bestemming. Dit eiland is getroffen door de tsunami, maar nog steeds erg mooi. Natuurlijk zijn de sporen van de tsunami terug te vinden, maar daar kijk je snel doorheen. Met een boottocht hebben we op verschillende plekken gesnorkeld en genoeg vissen en koraal bewonderd. En...
we hebben weer een nieuw idee opgedaan voor de perfecte kroeg. Naast de karaoke en bouncing-barkrukken vanuit China, willen we de boksring introduceren. Laat eerst lokale boksers een potje thaiboksen, om daarna de toeristen uit te lokken om te vechten d.m.v. gratis drank. Succes verzekerd! Na een paar drankjes zijn vrienden opeens geen vrienden meer, maar elkaars grootste rivalen. Gekleed in een officiele outfit (met helm) gaan ze elkaar te lijf in de boksring. Dit ziet er natuurlijk niet uit, maar voor de toeschouwers erg lachwekkend.
Na Koh Phi Phi hebben we een nachtje doorgebracht in Satun, het vaste land. Geen andere toerist te zien daar. Op de nightmarket ons eten gekocht en opgegeten te midden van alle locals, erg leuk, en dat vonden de locals ook. Met de boot zijn we naar het volgende eiland gegaan, Koh Lipe (uit betrouwbare bron hebben we vernomen dat Roos en Sebas daar nu aan het genieten zijn). Koh Lipe was ons laatste eiland in Thailand en ook gelijk de mooiste. Nog nooit zo'n groen eiland gezien met zulk helder water (alsof je in een zwembad zwemt) en spierwit zand. Ook de snorkeltrip daar was super met veel gekleurd koraal en mooie vissen.
Na Koh Lipe was het tijd voor datgene waar we al even naar uitkeken: de ontmoeting met pa en ma van Leeuwen. Stiekem zijn we een dag eerder gegaan om ze als verrassing op te wachten op het vliegveld van Langkawi (eiland in Maleisie). We hebben ze flink laten schrikken door opeens naast ze te gaan lopen. Hun reactie was geweldig! Tijdens de 8 daaropvolgende dagen was van ons backpackbestaan weinig overgebleven. Van de lowbudget en basic hostels gingen we naar 4 sterren resorts. Tv, koelkast, goed matras, warme douche, zwembad, airco, buffet als ontbijt, uitgebreide lunch, goede restaurants; we waanden ons in luxe. Op Langkawi hebben we een boottocht gedaan door de Mangrove bossen, grotten bezocht en vreselijk gelachen toen we weg regenden met poncho aan. Na Langkawi hebben we weer een boot gepakt naar Penang. Daar via een steil omhoog gaand treintje het eiland bekeken vanaf de Penang Hill en een cultureel hoogtepunt beleefd door een moskee, een Boeddistische en Hindoeistische tempel te bezoeken. Verder heerlijk gerelaxed op het strand of bij het zwembad en het vooral erg gezellig gehad. 8 onvergetelijke dagen, pa en ma van Leeuwen, nogmaals bedankt!
Nu hebben wehet backpackbestaan weer opgepakt. We hebben een klein houten chaletje aan het strand op het eiland Pulau Perhentian. Een koude douche, weinig luxe, maar we blijven genieten. Es is druk met haar duikcursus en An vermaakt zichzelf. We zijn nog de laatste plannen aan het uitstippelen voor delaatste weken. We hebben nog veel te doen,we houden jullie op de hoogte!
Dikke kus,Es en An

• 18 April 2006 - 16:39

Es En An:

Helaas... op de foto's moeten jullie nog even wachten. Geen computer hier die mee wil werken. Jullie houden ze te goed!

• 18 April 2006 - 17:57

Marije:

Hoi An en Es,
    Hier eens een berichtje van mij uit het toch ook redelijk zonnige nederland. Ik vind het heel erg leuk om elke keer jullie verhalen te lezen! Daardoor krijg je toch af en toe het idee dat je zelf op reis bent. (of juist niet). In ieder geval nog heel veel plezier! Groeten

• 18 April 2006 - 18:02

Frank Dio:

Hey Eiland-hoppers!! Geweldig allemaal weer hoor. Als ik broer en zus Leeuw mag geloven hebben Pa en moe Leeuw het ook geweldig gehad met jullie. Stiekem ben ik jullie reisplan al een beetje aan het analyseren voor mijn geplande wereldreis... Heel veel plezier en blijf genieten!!
    X Frank

• 18 April 2006 - 19:28

Melanie:

he meiden , eindelijk weer een berichtje. geweldig weer om te lezen dat jullie het zo naar het zin hebben.ben benieuwd naar de foto's. an ,ik zal proberen van de week nog foto's te mailen.(vooral van rubie) dikke kus

• 18 April 2006 - 19:47

Mariska:

Hey meiden!
    Het klinkt weer overweldigend relaxt. En ik maar aan de scriptie. Wat doe ik verkeerd? Gelukkig zijn hier ook genoeg feestjes om me te vermaken. An...je leest de verhalen volgende week wel op de mail!
    Geniet lekker daar!
    kus

• 18 April 2006 - 20:19

Bianca:

Jeetje.......komt er nog een eind aan al die leuke verhalen? Dus jullie hebben helemaal bijgetankt in de vier sterren hotels om nu weer te moeten bikkelen. Vervelend zeg, zo'n reis, haha. Geniet er nog maar even van, want het is zo half mei...
    liefs Bianca

• 19 April 2006 - 08:08

Olga:

Hoi meiden, wat een mooie verhalen weer. Leuk om te lezen dat het nog steeds zo goed met jullie gaat en dat jullie je nog steeds prima vermaken. Het weer hier in Nederland gaat ook steeds een beetje meer meewerken. Weersverwachting voor het komende weekend is tussen de 15 en 20 graden. Komt dat een beetje in de buurt bij jullie?? Is de overgang in Mei niet zo heel erg groot voor jullie... Geniet nog even volop de laatste paar weekjes. Es, succes met je duikcursus. Goed oefenen dan kan je je bij thuiskomst in het feestgedruis duiken in Oudewater! Doei meiden, dikke kus Olga

• 19 April 2006 - 08:16

Harrie Els Anna En Sigrid:

Hey meiden, eindelijk ook nog een berichtje uit Elst. De verhalen zijn fantastich ik geloof dat ik vroeger heel wat gemist heb maar misschien voor ons nog een inhaalrace als we ergens tussen de 50 en 60 zijn.Verder kan ik mij helemaal vinden in bianca's reactie, erg vervelend zo'n reis.
    Veel plezier de verdere reis en succes met de kroeg-ideeen

• 19 April 2006 - 08:30

Jennie:

Hè,hè,meiden eindelijk weer eens iets te horen van jullie.
    Dat van die boksring in de kroeg os niet nieuw hoor! Jaren geleden was er in Stolwijk een kroeg,daar was er al één.Bart heeft zelfs met een foto in een duits weekblad gestaan.Hier is echt nog niets veranderd,dus als jullie terug komen,kunnen jullie direct weer met ons meedoen.Het après skifeestje was weer als altijd,veel drank en veel onzin.Voor mij wel een beetje heftig,was net terug van een weekje wintersport en dan op dezelfde voet nog even verder gaan,maar wel gezellig.Hier geen enge beesten,wel enge mensen!
    Nu gaan op naar Koninginnedag en hopelijk eindelijk een beetje mooi weer,dan is het hier ook genieten hoor.
    Meiden,genieten jullie nog meer even,het gewone leven roept al weer.

• 19 April 2006 - 10:21

Ma Sloot:

Ha meiden weer een te gek verslag van jullie.Jullie maken wel wat mee zo.He an Cobie heeft netjes doorgegeven dat je je netjes gedraagd.Bedankt voor je leuke brief en geniet er die laatste weken van.groetjes en een dikke kus.

• 19 April 2006 - 11:46

Kris Stof:

he meisjes!! Leuk om weer wat te horen! Gaat nog steeds goed met jullie gelukkig! Wat een reis he, wat gaaf echt om noooooit meer te vergeten!

Koste het veel moeite om je die ene week goed te gedragen...?

• 19 April 2006 - 13:23

Kitty:

zo, even tijd om bij te lezen. geloof dat ik niet veel gemist heb. een weekje of twee spanje verbleekt natuurlijk ook bij jullie avontuur. klinkt heerlijk dames (jaja, ook die koude douche)! Geniet van de laatste weken!!!

• 19 April 2006 - 17:42

Gerard, Margot En Kids:

Nou meiden, het einde komt eraan. Maar ik heb geen medelijden. Jullie hebben lang genoeg ons de ogen uitgestoken. wij gaan ook eindelijk de goede kant op wat het weer betreft!!! Duurt voor jullie nog een maandje voordat jullie daar van mogen genieten. Geniet nu nog maar lekker en tot in mei!!!!

• 19 April 2006 - 19:30

Willy Both:

leuk hoor om jullie zo te volgen, steeds weer benieuwd waar jullie zijn. Nog veel plezier de laatste weken, geniet ervan groetjes

• 20 April 2006 - 09:19

Vanessa:

Hoorde al van die en degeen dat er weer wat te lezen viel..nu weet ik ns hoe het is om die verhalen hier achter m.n computer te lezen (in dit geval Bart z.n computer..woon al een maand samen.....whaahaaa) Nou het was weer een lange winter hoor! Gelukkig konden m.n ouders en ik die afsluiten met een week duiken in de ruige rode zee...4 dagen gedoken (es..m.n vader heeft z.n 200e duik gemaakt... voor jou en mij een streven??) Maak je die divemasters nog een beetje gek daar??? Doe maar net of je kramp in je been hebt onder water, vinden de divemasters leuk, of raak 'zogenaamd' in paniek...laat ze maar werken! of draai de tank dicht..moeten ze tegen kunnen! Doen jullie nog een meeting met roos en sebas?
    Mijn vliegleven is gelukkig weer begonnen..PRIMA! heb 2 dagen weekend gehad, werd toen voor 1 vlucht opgeroepen en ben nu weer 5 dagen vrij..goh, zo slecht heb ik t nog niet! Gister naar Ikea geweest voor een nieuwe kast, die van mij viel uit elkaar (sorry meiden, jullie hebben je hart en ziel in die oude gelegd..) en die ga ik zo opbouwen..volgende x als jullie blijven slapen kan er wel 1 in de kast slapen hoor, hij is groot!
    Nou, dat was het wel weer voor nu, tot snel he, doe nog maar even een leuk verhaal schrijven op mutata site, en wij kijken uit naar 11 mei! dagdag
    x

• 20 April 2006 - 10:18

Ma Leeuw:

Hé meiden,wij hebben het "gewone"" leven weer opgepakt. Maar wat hebben we genoten!!! Om nooit te vergeten. De verhalen van jullie leuke site hebben we natuurlijk ook "live" gehoord en gezien dat jullie er ook in het "echhie" ontzettend goed uitzien. In het vliegtuig zaten een paar backpakkers achter ons. (engelsen) dus we konden langzamerhand afkicken. Nou Es en An weer bedankt voor jullie leuke verhaal. Nog en paar weken lekker genieten en Es kom op tijd boven water hé!!!Dikke kusXXX

• 20 April 2006 - 12:05

Roos:

Lieve meiden! Wij zitten nu inderdaad op Koh Lipe, GEWELDIG!! Gisteren ook een snorkeltrip gedaan, koraal rules! Komen helemaal tot rust op dit prachtige subtropische eilandje, waar ik echt aan toe was na de afgelopen maanden van werken en afstuderen. Raar om zo dicht bij jullie te zijn, geniet nog even!! Wij gaan zaterdag richting Krabi, op zoek naar nog meer islands & beaches!

Als jullie thuiskomen, ligt er post van mij ;-)

xxx Rosa

• 20 April 2006 - 16:11

Broer Leeuw:

Hey essie en annie, het houd maar niet op met jullie en nu heb ik thuis ook nog 2 mensen die de oren van m`n kop af praten over hoe gewelidig het wel niet is daar. NU WEET IK HET ONDERHAND WEL !!!!!!!!!!!!!!! nee hoor ik gun het jullie allen echt onwijs en geniet nog maar weer even verder!!! groetjes Ron

• 20 April 2006 - 17:24

Gwido:

Aloha!!! uit LENTUH Nederland, de laatste loodjes dames............
    In Sigapore staat een vette skyskraper man!!!! vet! haha! veel plezier ik gun het jullie nog ff....dan de zomer in Nederland in toch!? goed geregld;)

Ciao, Guido

• 21 April 2006 - 08:02

Zus Leeuw:

Jawel hoor, eindelijk weer een verhaal op jullie site, daar keek ik naar uit! Klinkt inderdaad allemaal weer geweldig. Het zal wel behoorlijk afkicken worden als jullie weer terugkomen! Als het te erg wordt bied ik me aan als vrijwilliger om jullie nog een keer mee te nemen naar een 4 (of 5)* resort. De betalingscondities zijn dan alleen wel iets anders ok?!
    Kus uit het warmer wordende NL, Judith

• 21 April 2006 - 17:54

Haha!:

in Kuala Lumpur bedoel ik! foutje bedankt!!!;)
    haha!

• 22 April 2006 - 16:36

Kaatje:

Ha meiden!
    Weer een super verhaal om te lezen! Geweldig! Heel veel plezier nog deze laatste weken. En ik zie jullie over een aantal weken alweer! Ik ga weer verder aan mijn scriptie.....

• 22 April 2006 - 20:36

Oma Sloot...:

Wat een fantastische vacantie en wat een
    mooie verhalen.
    Oma is harstikke trots op
    jullie.
    Tot ziens over drie? weken.

• 24 April 2006 - 11:03

Nienke:

Heee meiden!
    Jeetje, wat een geweldige verhalen weer! Natuurlijk ben ik weer zwaar jaloers.. Geniet nog maar lekker van alles daar, voor je het weet zit je weer in de regen hier. Dikke kus Nien

• 24 April 2006 - 15:49

Lisesletje:

He lekkere wijfie´s
    top om al die leuke verhalen te lezen, en foto´s te zien. Ik ben weer back in Old lake city. bah, regen, koud, en geen bergen. maar ja toch ook wel weer leuk. En top dat ik jullie dan ook weer snel zie. Ik drink wel een paar biertjes extra voor jullie met koninginnennacht.

Tot snel. Dikke zoen slotje

• 24 April 2006 - 20:48

Pa Leeuw:

Es en An leuke foto,s, Nu ik ze weer zie (koffie op het cabaneterras en onder de regencape) heb ik heimwee. De regencake is zeker de voorbereiding op je duikcursus Ik heb ontzettend genoten; mooi land, 3 leuke meiden, fantastisch. Veel plezier

• 24 April 2006 - 21:22

Rimke:

Da lieve meiden! Klinkt wederom zalig en plaatjes liegen er ook niet om. Hebben jullie ook even lekker liggen rollebollen over het strand van leonardo? En Es, als je een walvishaai ziet onder water... hou 'm tegen, bind 'm vast en neem 'm mee.. das pas een leuk souvenir! Liefies, geniet nog even lekker daar van al het moois, lekkers en leuks! Wij doen een leuk koninklijk dansje voor jullie as vrijdag! Tot schiphol, nog even!
    kus rim

• 27 April 2006 - 20:17

Anita:

Geniet nog van de laatste weken...

• 02 Mei 2006 - 10:35

Vanessa:

wat een plaatjes!! wat een heimwee naar lipe en bbeach!!! jullie kijken nog maar ff, ik ga hier genieten van t mooie weer!!!!! en nog even wat sauzen, gisteren kris en paul geholpen in hun nieuwe huis, leuk hoor! jullie komen bijna thuis, ik kan niet wachten, houd t eindelijk eens op met die goddelijke foto's en berichten, kworgekhier!
    xxx

• 02 Mei 2006 - 10:37

Vanessa:

en oja, natuuuurlijk gaan jullie duiken op sipidan, ook 1 van mijn wensen..nu word ik echt gek. Ik wil geen verhalen of foto's over vissen groter dan 1 meter. De rest wil ik wel graag horen.
    nou daag!
    x

• 04 Mei 2006 - 17:33

Elly T.:

Hallo Es en An
    Ik heb net op m'n mail gelezen dat R.& S jullie kant op komen,ik hoop dat jullie nog wat leuke dagen hebben,het klinkt allemaal gaweldig je moeder was ook erg in haar sas over de reis,leuke foto's.
    Als jullir roos zien geef haar dan maar een dikke kus van mij,
    groetjes

• 08 Mei 2006 - 07:26

Kris:

heee meiden!
    Ik ben weer boven water, op het droge! wat een leuke foto's!! Wat ontzettend moooooi is het daar zeg! Al die eilandjes en snorkeltourtjes. Maar es, jij mag een stukje dieper snorkelen dan an toch?!

Geniet nog even en tot heeeel snel, kan niet wachten om jullie bruine koppies te zien!
    kusss