toe-toe-toeter op mijn motorscooter.... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Angela & Esther - WaarBenJij.nu toe-toe-toeter op mijn motorscooter.... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Angela & Esther - WaarBenJij.nu

toe-toe-toeter op mijn motorscooter....

Door: An en Es

Blijf op de hoogte en volg Angela & Esther

21 Januari 2006 | Vietnam, Hanoi

Ha lieve mensen,

Allereerst iedereen ontzettend bedankt voor al jullie lieve, leuke en grappige berichten. Heel leuk en vooral blijven typen, want we zijn ook erg benieuwd naar jullie avonturen op werk (!), in de kroeg, op straat, thuis of voor de buis...

Eens diep nadenken: waar waren we gebleven?? Oh ja, op een woensdag vliegen naar Hainan! En ja hoor, daar scheen de zon. Volop wel te verstaan. Na een busritje kwamen we aan in (wat we nu noemen) 'ons paradijsje Sanya'(te vergelijken met Byron Bay Vanes!). Het zuidelijkste puntje van het zuidelijkste eiland van China. Palmbomen, witte stranden, cocosnoten, cocktails, haiwaipakjes (elk vakantievierend Chineesje droeg zo'n pakje) en... Engelssprekende gezellige mensen. Jullie kunnen het al raden: 6 dagen weinig gedaan behalve slapen, eten, drinken, dansen, kletsen, lachen, zonnen, insmeren, schaduw opzoeken, fruitsapje halen, feestje bouwen, zitten, zwemmen, etc. etc.

Vorige week dinsdag was het tijd om onze spullen te pakken en met een bus, een boot (waar we claustrofobische flashbacks kregen naar ons hok in Hongkong toen we onze cabin zagen) en weer een bus naar Nanning te gaan. Deze provinciestad hebben we voornamelijk gebruikt als tussenstop om naar Vietnam te gaan en om ons uitgavepatroon maar eens kritisch te bekijken en aan te passen waar mogelijk was. Dat werden dus twee dagen op noodrantsoen en dus twee dagen noodlesoep eten uit een AH-bakje waar je alleen maar heet water bij hoeft te doen. We dachten dat we een nieuwe verslaving hadden gevonden,zo lekker vonden we het, maar na een keer hele hete pittige noodlesoep te hebben gegeten waren we snel afgekickt...

De reis naar Hanoi verliep vlekkeloos, ondanks dat we ons ticket niet konden lezen en geen idee hadden waar we naar toe gingen. Gelukkig beheersen we onze 'silence language' steeds beter. Op de grens een paar vriendelijke glimlachjes en hup, we kregen weer een paar nieuwe stempels in ons paspoort.

2 van de 4 miljoen inwoners van Hanoi behoort tot de nationale Hell's Angels-groep. Echt, het is hier 1 grote scooter/brommer/motorchaos, maar dan toch wel weer geordend. En wij lopen dwars door deze stoplicht en zebrapad-negerende bende heen. Heerlijk!!! Ook maar meteen nieuwe slippers en sneakers gekocht.
Angela d'r oude sneakers worden waarschijnlijk nu gedragen door de schoonmaakster in Sanya, want op onverklaarbare wijze waren ze opeens verdwenen...

Hier nog wat China tips:
China tip 1:
Neem tampons mee! Maandverband is in volle glorie aanwezig in de schappen, maar naar tampons is het goed zoeken.

China tip 2:
Je hoeft geen foto's van je zelf te maken. Anderen maken ze van je.

China tip 3:
Stel je kijkt tijdens een lange busreis naar een Chinese film zonder ondertiteling en je verveelt je, verdeel de karakters met je reisgenoot en schrijf je eigen verhaal.


En Jennie, nog even over de karaokebar...
Bestel ook wat krukken met een soort van spiraalveren erin, waardoor je al dansend op je stoel kan blijven zitten. Een groot succes hier en ook super komisch om iedereen te zien bouncen. Misschien ook wat voor diegenen in de bok die wel willen dansen, echt hun best doen, maar het absoluut niet kunnen.

Onze verdere plannen....
Maandag gaan we drie dagen 'op tour'. we gaan naar mooie stranden, mooie eilanden, een natuurpark in, bergen beklimmen en kayakken. Lekker georganiseerd, scheelt ons flink veel geregel.
Daarna komen we weer terug in Hanoi.
29 januari vieren ze in Vietnam het Chinese nieuwjaar (klinkt logisch toch?). We weten nog niet waar we ons precies bevinden dan, maar wij vieren het wel mee! Alle voorbereidingen hier zijn al in volle gang.

Nou, jullie horen wel weer van ons!

dikke kus van ons

  • 21 Januari 2006 - 18:42

    Paul:

    Nou meiden, dat ziet er goed uit! Leuk om jullie zo te volgen. Veel plezier verder en dikke knuffel van Kris (en ook wel van mij hoor!).

  • 21 Januari 2006 - 18:55

    Krissss:

    He meiden!! haha wat een leuk verhaaltje!! En wat een leuke foto's vooral al die lampionnen, grappig gezicht. Jullie wisselen het drukke van de stad goed af met een beetje relaxen in de zon met een cocktailtje, zo te lezen.. Hier is het een stuk kouder.. en anders .. en gewoner. Vanmiddag met Paul (dat was hij vergeten te vertellen in het berichtje hierboven..) een supermooie nieuwe kast gekocht (in Es d'r hometown) voor het nieuwe huisje. Ja, je hoort het; hele andere bezigheden dan jullie daar. Ik zou zo ff een weekje over willen komen, ff mee kijken!!
    Mis jullie wel hoor!
    Carnaval staat om de hoek (moet nog even inkomen want heb er nu eigenlijk nog geen zin in..)

    Jullie alvast een Happy New Year!
    Meiden, have fun en Enjoy!!

  • 22 Januari 2006 - 07:53

    Cock P:

    Pas op met vuurwerk hoor!!
    En maar weer een gelukkig nieuwejaar. Zijn jullie nu ook meer keer jarig of heeft dat er niets mee te maken?
    Groeten uit Goirle en nog veel plezier

  • 22 Januari 2006 - 13:50

    Vanessa:

    sjoeffff, gister hoorde ik van onze nieuwe kroegtijger (ook wel bekend als Heino, rrrr) ,dat de 2 meiden die we zo missen weer een verhaal hadden geschreven!!! Moest natuurlijk eerst nog wat biertjes tappen, muziekjes draaien, dansje wagen en een naborrel drinken (met de vaste naborrelaars..op R. van Leeuwen na dan, waar was hij toch??)voordat ik op arminiusplein aankwam alwaar ik eerst nog een powernap, ontbijt, 6 glazen appelsap, verfrissende douche, uurtje kwebbelen en klieren met nicky voordat ik eeeeeiiiindelijk jullie verhaal kon lezen....
    Het klinkt goed, het klinkt leuk ,zelfs ge-wel-dig! Volgens mij hebben jullie het virus goed te pakken...en 'gelukkig' al wat 'engelstalige' mensen gevonden (ajbwib...) nou, keep on going, pas op voor wilde mensen of beesten (of niet natuurlijk) en heeel veel plezier!
    x vanaf arminiusplein, old lake city

  • 22 Januari 2006 - 14:55

    Bianca:

    Ha meiden,
    Fijn om weer iets van jullie te horen! En zo te lezen hebben jullie niet stilgezeten en hebben jullie het goed naar je zin! Goede koop...die slippers en sneakers.
    veel plezier nog...

  • 23 Januari 2006 - 15:42

    Denise:

    Ziet er goed uit!!! Ga zo door!! Helemaal leuk & stik jarloers!!!!! Die foto's zijn ook geweldig! Heel leuk om jullie zo te volgen, geniet er nog maar lekker van!
    x denise

  • 24 Januari 2006 - 14:14

    Geneviève En Flory:

    Vandaag op NU.nl:

    PEKING - Talrijke volwassen treinreizigers in het zuiden van China gaan dezer dagen met een luier om de trein in. Wegens de komende viering van Chinees Nieuwjaar (29 januari) zijn de wagons zo stampvol dat een gang naar het toilet onmogelijk is, aldus The China Daily van dinsdag. De komst van een nieuw jaar wordt in China grootschalig gevierd.

    Onderdeel van de feestelijkheden is wat wel de grootste menselijke migratie ter wereld wordt genoemd. Honderden miljoenen Chinezen gebruiken hun nieuwjaarsvakantie om familie te bezoeken, vaak op het platteland.

    Naar schatting 140 miljoen mensen nemen de trein voor ritten die vaak 24 uur of langer duren. Alleen maandag al vervoerden de Chinese spoorwegen 3,8 miljoen reizigers. Een dagrecord, aldus de krant.

    Handige tip toch?????

  • 24 Januari 2006 - 15:30

    Roos:

    Jeetje, wat klinkt het leuk; dansen, drinken, zwemmen, zonnen.......... Kijk uit voor een burn-out!

    Hebben jullie trouwens ook nieuwe jasjes gekocht, op de foto te zien??

    Ik zit inmiddels aan de scriptie, tijd om dat ding een half jaar na dato eens af te maken... Es, zin om op afstand te helpen?? ;-)

    NJOY XXX

  • 25 Januari 2006 - 08:38

    Iris:

    Wat super om jullie avonturen te volgen! Angela; we hebben echt genoten van Australie.Het was fantasisch!Ik mis je wel op Bloemendaal.Meiden heel veel reisplezier!!!! Geniet ervan, Iris Somefun

  • 25 Januari 2006 - 11:34

    Evelien & Roy:

    Hoi Angela en Esther,

    Wat een geweldige verhalen. Z'n vakantie wil iedereen wel!! Wij zijn in iedergeval ontzettend jaloers. Hier in Oudewater is alles nog precies hetzelfde hoor, althans bijna!!..want mijn lieve zus Dorethé is bevallen van een dochtertje Rhodé. ruim 9 pond en 55cm (vandaar die dikke buik!). Wilde we toch even aan je mededelen Angela.

    Nog heel veel plezier daar! We zijn benieuwd naar jullie volgende avonturen.

    Liefs Roy en Evelien

  • 25 Januari 2006 - 14:51

    Wilma Hoogeveen:

    Jullie hebben al een mooi kleurtje gekregen zeg, kom straks maar niet naast me staan als je terug bent An want dan geef ik licht. Opa heeft z'n implantaten met gebitten nu helemaal dus z'n gebitten zullen nu niet meer zo snel zakken als -ie lacht(gni, gniffel). Groetjes en heel heel heel veel plezier.

  • 25 Januari 2006 - 18:31

    Broer Leeuw:

    Het meiden, het gaat nog steeds goed lees en zie ik, leuke sms-jes es, zo blijf ik helemaal up-to date van al je verhalen. Van al die verhalen heb ik onderhand ook de kriebels gekregen, dus pak ik volgende week ook maar even een vakantietje mee met de jongens. Misschien open ik ook nog wel en site ronendejongens.waarbenjij.nu (of zoiets) groetjes!

  • 26 Januari 2006 - 09:31

    Frank Dio:

    He meiden! Fantastische verhalen en foto's. Op deze manier gaat het bij mij ook steeds meer kriebelen om na mn studie zo´n reis te mogen maken! Ik blijf jullie volgen, alhoewel dit aankomende week vanuit Mayrhofen lastig zal worden... Daarna ben ik in ieder geval wel weer op jullie site te vinden. Es, ik zal broertje Leeuw wel moreel ondersteunen de komende week... Meiden, heel veel plezier!
    Dikke kus, Frank

  • 26 Januari 2006 - 15:13

    Vriendin K:

    Het sneeuwt hier!!! iieieieieie koudddd!

  • 26 Januari 2006 - 15:19

    Remco:

    Wat een leuke verhalen joh, wordt er jaloers van.
    Wel lachen om jullie trip zo een beetje te kunnen volgen.
    Tis hier nml koud en guur dus daar wordt je ook niet echt blij van en dan zijn dit soort verhalen wel ff een goede afwisseling.
    Nou goede jaarwisseling dan maar weer. Have a ball!

    Groetjes, Remco

  • 27 Januari 2006 - 11:40

    Zus Leeuw:

    Inderdaad weer erg leuke verhalen! Hoop dat de trip door het natuurpark ed ook leuk was! Have fun next sunday en steek maar een extra rotje voor ons af! Ik ga zondag ook chinees eten, wie weet krijg ik er ook nog iets van mee! Ach ja, verschil moet er wezen he!
    Kus van zus

  • 28 Januari 2006 - 12:19

    Melanie:

    he hallo, alles goed? waar hangen jullie nu uit? zal vast wel gezellig zijn.al bijna een maand weg , lijkt voor mij al veel langer.ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.groetjes melanie

  • 28 Januari 2006 - 13:55

    Ilona:

    Hey Esther en Angela...
    Ik ben inmiddels alweer twee dagen in BJ...na Sanya ben ik met Indy, Matt en tomond doorgereisd naar Guilin, waar we nog een paar dagen rondgehangen hebben. Je schoenen heb ik na jullie vertrek ook niet meer gespot, de schoonmaakster zal er wel heel gelukkig mee zijn! Ik wens jullie verder een fijne reis...en zal mijn email nog wel ff doormailen voor de foto's *knipoog*

  • 30 Januari 2006 - 09:13

    Guido:

    Hay!!!! zozo alweer een verhaal uit het Azie!! Foto's zien er allemaal veel belovend uit.....ik zit nu weer op mijn werk. Heb veel foto's gemaakt in Egypt.....ezeltjes sloppenwijken....palmboompjes.....armesloebers....woestijnvlaktes.....en de bekende bezienwaardigheden. Nu maar weer sparen voor een volgende trip! dus niet thuis blijven hangen in de zomer...

    Ik check jullie site wel weer de volgende keer! Veel riesplezier nog......
    Ik ben jaloers...haha!


    Liefs,

    Guido

  • 02 Februari 2006 - 16:11

    Tantetje Joke Van Estherrr:

    Nou meiden; stoere verhalen en mooie natuur, klinkt heel goed allemaal! Ik wens jullie nog veel plezier toe! Genieten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Angela & Esther
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 19187

Voorgaande reizen:

02 Januari 2006 - 11 Mei 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: